" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Wednesday, January 19, 2011

tak tahu nak kate ape dah =,='

assalamualaikum ,

tadi tekantekan ape yang berkenan kat fb. trjumpa satu group. ANTI KELANTAN. kenapa ramai sangat 'orang luar' prejudis kat orang kelantan eh? yes, aku orang kelantan. aku tahu orang kelantan memang ada semangat 'assabiyah'. tak dinafikan dalam kawasan sekolah aku pun budakbudak ade sifat macam ni. sebenarnya, diorang lebih suka berkawan dengan geng yang satu kepala. ramai orang cakap "budak kelantan punya loghat sooo funny laa" , " busukk gile budak klantan cakap " , " eiii, budu gile " HELLO, saudara seIslamku, sebangsaku. hangin betol lah. pada pandangan aku yang sememangnya kelantanese, diorang ni ade semangat berpuak-puak sebab lebih suka berborak menggunakan bahasa ibunda dorang yang ringkas dan padat. tak gitu? * aku pon suko kecek klate r,nok wat guano, lidohh klate tu gakk. xsoh sabikk nga make budu la. aku tok make ponn meme kecek gini deh*


group tu telah membuatkan tangan aku gatal je nak tekan older post. tahniah kepada admin ni yang telah membuatkan mate aku terbuka luas nak tengok reaksi budakbudak kelantan. kalau macam ni laa kan sifat manusia yang dikatakan sangat bertamadun tu, aku sokong laa facebook ni ditutup teruss. laman sosial tak digunakan secara baik. betul cakap mak aku, lamelame manusia makin mundur kalau terus bersikap macam ni. aku baca komen kat sini pun dah cukup membuatkan hati aku tersentuh. persoalannya,hina sangatkah budak kelantan? ohh, mungkin admin page ni berfikir untuk sebelah pihak sahaja tanpa memikirkan perasaan orang kelantan sendiri.

mundurkah kelantan? mundur laa kan sebab takde cinema? bagi aku laa kan, aku suka gilerrr xde pawagam kat klate ni. haha. reasons? sebab salah satu tempat paling popular untuk pasangan kapel nak dating cinema lah kan? ahahaha. ade motifkah? whateva. jakun sangatkah tak-pernah-tengok-wayang? hua3. whateva. be happy. dunia. dunia. dunia.


dan ingatlah anak-cucu-nabi-adam sekalian. dunia dah tua. dah bongkok 6/7 dah kot sekarang. bawakbawak lah bertaubat. memang budak klate gangsterr lah!!! termasuk aku. hak3. papepun, manusia tidak lari dari membuat kesilapan.

dunia dah tua, kiamat semakin hampir dan pasti berlaku. cuma, masanya belum pasti!



kebanggan rakyat kelantan.

hott : kebanggan rakyat klate.



 MAAF, ENTRI NI BERBAUR 'EMO' SEDIKIT. *errr, banyak kot. huuu


*ni pandangan aku sebagai anak jati kelantan. bagi korang tak tahu laa kan, ohhh,I LOVE KELANTAN. sek kito jange pecohh ! [trademark turun temurun]


p/s :sebenar nak ditujukan kat admin je. pasai pa aku melalut sampai cni? haha. everyone , chill ;)))

1 comment:

Nur Amiera Balqis said...
This comment has been removed by the author.