" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Monday, March 21, 2011

jaga anak orang memang susah.

Assalamualaikum,

lame gila kan tak on9. haha. lama ke? ye kut. 2, 3 hari ni aku memang busy, letih. kalau on9 pun bukak fb, balas ape2 yang ptt then off balik. mostly around 5-10 minutes je. betol ni. urghh, need sumtim to do.

sebenarnya, 11 mac lepas dapat cousin baru. tapi aku rapat yang akak budak ni, umur 2 tahun setengah. kenapa umur 2 tahun setengah baru aku kenal? padahal sepupu... panjang ceritanya, keep as secret kot.

khamis lepas, buat kenduri kesyukuran. pagi sampai malam aku busy. sebab majlis tu buat kat umah nenek aku, cucu yang baik selalu tolong neneknya. hahahaha. sejak khamis tu, aku terpaksa teman itu ini, jaga baby and so on. jaga si auni, budak 2 tahun setengah tu. pakcik aku nmpak aku rapat ngat ngan budak tu. wachaaaa.


mak sedara aku masuk wad, bukan dia sakit ye, baby tu ade kuning. kalau medic aku taktau ah pe istilah dia. biase laa.. baby kan. semalam teman pak sedare aku ke hospital. lepak sane pukul 9.30 sampai 11.30. penatt wook. nak jaga kazen yang nakal tu lagi, hadoiii. pagi tadi, lepas habis belajar kete, pakcik aku ambil and trus bawak pi hospital. hmppph. 


lebih memilukan ye kanak2 sekalian, semalam aku kene marah kat nurse " adik, ibu bapa atau penjaga je boleh masuk sini, sekarang tak boleh melawat, bace peraturan kat depan" what the heck! ( aku bengang ni) tampal peraturan besar tahi mate, hantu pun taknak baca. hahaha. behave yourself nurse, bukan nak kondem ke ape, jaga laa sikit adab nak tegur orang pun. dah makcik aku penat takleh jalan plus tengah makan, dia suruh aku tolong jaga anak dia jelah! takde maknenye nak masuk suka2 hati.


pengalaman orang kate. jarang bebenor aku pegi hospital malam2 buta. dah laa wad 5 tu dekat nga umah mayat. hihihi. tak takut >.< 



- ape2 pun, result kuar 23 mac ni. doakan yang terbaik buat saya, kamu juga ! insyaAllah, kejayaan milik kita. nurse di atas, sorry.~ haha. kawan2 lain juga. minta maaf ye. nak tenang nati amik result. huhu -


No comments: