" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Thursday, February 10, 2011

pengalaman kawad # 1

assalamualaikum ,


juz wanna share pengalaman kawad! ohoooi, kalau nak cite sume dalam satu post rasenye macam tak larat je. perlu buat part-by-part macam amiera balqis buat tak eh ? tu dikire ciplak ke? ahhhaa. tengoklaaa rajin ke tak (nampak sangat aku ni pemalas :D)


korang pernah join kawad tak ? kalau sekolah aku lah kan, orang tengok budak skuad kawad ni macam pernah buat masalah BESAR je kat sekolah. mungkin sebahagian dari budak kawad ni pakai 'kelelakian' sikit. yelahh, nak buat latihan takkan pakai baju kurung. mungkin jer. aku tak pernah tanye pun nape tengok kitorang macam samseng jalanan. haha. ade aku kesah? budak kawad je tahu perasaan kitorang.



. zaman kegemilangan .


macam biase, nak masuk kawad ni kene masuk 'audition' ah kononnya. haha. yeahh, ramai sangat nak masuk. susah jugak senior nak pilih yang terbaik. aku try mase form 1, tapi takde rezeki. ramai lagi hebat. semua budak form 1 mase tu tak dapat join, melainkan mase pemilihan kedua. tapi aku tak join, sebab demam tsk, tsk. ( mase ni 3 orang je dapat. farah farhah, adibah , anis nabihan)



with ketua platun. yang kiri tuu. dah further study kat mesir. MEDIC.
kecil2 cili padi ye. yang kanan tu bdk xmeced >.<

pertandingan pertama aku join mase form 2. ISTIADAT MEMERIKSA PERBARISAN KEHORMATAN SEMPENA PERAYAAN ULANG TAHUN HARI KEPUTERAAN KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA TUANKU AL-SULTAN KELANTAN YANG KE- 57 TAHUN 2007. fuhhh. panjang pulak. copy and paste dari sijil. haha. btw, johan ye, jangan main-main. hehe. *dah tunjuk lagak dah*


aku kerap pengsan dulu. hahaha. malu nak cakap. tak kebal lagi aku ni. bukan pengsan, tapi pitam. (err, tak sama kan? ) tapi nasib baik ade skuad yang caring gitu. aku tak tahu laa, aku ni ade darah gemuruh ke, darah rendah ke.. tapi yang pasti pitam tu macam dah biase. kalau tak pitam tu bukan aku lah ye. hihi. ade tips taknak pengsan. nak tahu? ask me!



.senior.

mase form 2, alhamdulillah, kitorang boleh wakil kelantan ke PERTANDINGAN KAWAD KAKI KRS PERINGKAT KEBANGSAAN kat langkawi. seronok bukan kepalang! haha. 2 in 1. shopping + bertanding. tapi nampaknye shopping lagi bes. menginap kat MRSM LANGKAWI. waaa, kenapa sekolah aku tak besar macam sekolah ni. besaaaaarrr sangat. ( pertandingan dibuat di dataran LADA )

takde rezeki kami, sebab komander kitorang takde mase ni. die terpilih sebagai pegawai waran 1, and mase tu pemilihan kat mukah, sarawak! sangat malang. kalau flight ade mase tu, sempat lagi die join kitorang. takde nasib lah tu. saguhati pun takpelah, dah syukur boleh sampai tahap ni.

2007
kawad kaki hari keputeraan -johan
kawad kaki daerah -johan
kawad kaki negeri -johan
kawad kaki kebangsaan -saguhati
kawad kaki kemerdekaan prgkat negeri -kedua




p/s : see, ni br sikit. banyak benda aku nak cite. tapi kut2 temuntah hijau kan. baik aku stop. eheee

p/s/s : abaikan gambar di atas. ni tahun 2008 rasenye .ohh, malunye muka BURN.*

4 comments:

Unknown said...

fewwitfewiiitt~
nmo ak ad nae? awaww~~

faRaH said...

haha. of kos! ore hebat tuu!

iza zaty said...

wahhhh. terer ohh smpai kebangsaan. skolah zaty smpi negeri je. kat negeri dpt no3.

faRaH said...

alhamdulillah. dah 3 thn berturut-turut ;)
smpai prgkat ngeri pun dah hbt laa..huhu