" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Saturday, February 12, 2011

nasib baik aku takde asma!

amaran : ini entri panjang dan membosankan ;O


assalamualaikum,


sape pergi KARNIVAL JOM MASUK U tadi angkat tangan. hah, so ape pendapat korang?aku semput lah jugak tadi. haha. okey, tipu. aku pergi awal lah kan, around 9 lebih sikit. ingatkan dah tak jadi pergi, sebab mak aku malas cari parking -.-'  so, masuk dalam KTC tu, ramai jugak lah orang. budak skolah ramai. wuwuwu.

kat pintu utama tu, bagi paper bag. macam bese ah kan. die cakap ade kuiz dalam tu, but no no no. malas nak isi. tengok orang ramai, lagi lah malas. jalan2 situ sini, mak aku suruh aku tanye lah ape nak tanye. aku pemaluu. hak3. haktuih. UIA agak ramai orang !


aku kene lenyek kat budak2 laki. bangang ah,. sentuh sane sini. maksud aku terlanggar bahu camtu ah. terpaksa. lorong pulak kecikkk! orang yang pergi tu BESAR. bagus bagus! tak sesuai ah tempat tu. kaki aku pun kene pijak. sabar2. lalu dekat booth USIM,  saje nak test skill berkomunikasi aku. haha. " akak, kalau nak apply USIM mesti kene ade BA eh?. bla3 ". *padahal dah tahu*. hihi. mase lalu kat UKM pun, mulut aku gatal gak tanye " kalau lepasan SPM nak apply UKM bleh ke?" *mesti akak tu dalam hati mnyumpah, ape ke bangang dak ni* HAHAHA. saje kesian tengok akak tu xde orang tanye die. LOL


memang sesak ah dalam tu, tak nampak jalan for sure! kalau ade booth kosong sikit saje singgah, lepas lelah kat situ. huhu. sambil2 senyum kat adik aku,haha. sape suruh ikut.


mase aku nak keluar dah tu, nampak booth UPNM, teringat lak kawan aku perli suh study sane. pe kejadahnyo? 


ni antara perbualan aku,


    aku : akak, nak masuk upnm through upu gak ke?
    kakak 1 : ha'ah, tapi atas nasib laa, bla3. syarat die tinggi atleast 157cm.
    aku : kah kah kah (ok, tak lawak)
    
   ............................................................................................

    kakak tu blurr aku suka. ceitt

    kakak 1: tapi atas nasib la. (nasib lagi) bla3. pnjang gak explanation die.

   ...............................................................................................

     kakak 1 : eh sarah, adik ni macam berminat (hape ntah die ckp aku lupa)

      nampaknye dah 2 orang layan aku. hahaha. tibe2 jek.*ak suka2 je tanye*

      kakak 2: ohh, tengok ni, baju akak dapat sponsor. fee xyah bayar dik. dapat gaji lagi *hahahaha, lawak lak dengar* ntah pape aku ni.

     aku tanye ade bidang perubatan tak. ohh, tahun lepas baru ditawarkan. 52 ORANG baru join! huh, ni bes ni, dapat kapten lagi, doktor lagi *tamakk*

   .........................................................................................................

tibe2 ade sorang abang nak cakap gak "dik, upnm ni baru je, dulu ATMA. bla3"



see, dah 3 orang layan aku cakap. hak hak. bukan berlagak, tapi cam terkejut gitu.



(kakak 1  tentera udara !! bes ah)
    


ohh ya, adik aku yang f5 bagitaw die isi borang kat booth UniKL. nyesal lak tak pergi kat kwasan swasta tu.ramai orang ok! dulu abang aku isi uniKL kat karnival camni ah kot, xpe pasni search kt internet dah r.





huh, aku still blurr nak pilih kos ape. kene buat istikharah. kenapa takut sangat nak amek risiko ni?


ya Allah,berilah petunjuk yang benar kepada hambamu ini.



No comments: