" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Wednesday, February 9, 2011

ini cerita semalam.

assalamualaikum.



yahhh, ini cerita semalam. kau tahu, semalam aku pergi HUSM ( hospital universiti sains malaysia ). so? ape nak di banggakan sangat, kan? pergi hospital je pun. oooyeah. aku nak cakap satu bende je, aku rase aku perlu tingkatkan keyakinan aku. *memang selama ni aku punye confidence low pun*


aku pergi teman nenek aku je laa. takat aku demam jangan harap nak pergi hospital. makan ubat kat umah dan rehat pun dah cukup kot. nenek ak ade appoinment mata. so, kena daftar kat klinik oftamologi. mak aihhh, bapak ramai giler ah orang. sabo je laa kan.


lame giler kene tunggu, aku dah ready mental and fizikal. sebab mak aku dah bagitaw pun. haha. penat mata aku tengok pesakit lalu lalang. aishh. tibe giliran nenek aku,  " 1049 , bilik 5 " . okayy, masuk...... ko tahu sape doktornye? hadoiii, mati aku. die speaking wehhh. tak tahu laa bangsa ape, tengok muka cam pakistan kot. tergagap-gagap aku nak cakap. hentam saje laa~


last2 mase nak siap tu, dia nak explain pasal ubat. ye laa. takkan nak cakap ngan nenek aku. ye kan? dia siap tanye ag " can you understand me? bla3 " 




dalam hati aku cakap,


" makkkkk, kakak nak belajar ENGLISH lagi "


aku boleh je cakap kan, tapi tak yakin gitu ngan ayat aku. woot woot. camne ah life kat uni nanti. huhu. penting sangat english ni. mase kat skolah dulu tak kesah pun conversation ni sume. oral pun cincai je. haha. setakat dapat A orang dah tak kesah skang. kene survive!! life kat luar lagi hebat. * ade hikmah aku teman nenek aku * di samping nak berbangga jadi cucu yang baik. kah3. kazen aku yang lain ad nak pergi teman? tak pernah lagi kut aku dengar dorang volunteer nak pergi. haha. cooool

2 comments:

iza zaty said...

kne blajar lgi kan kte nie. zaty pun ada same experience ohh. hihi :)

faRaH said...

haha, btoi2. malu ohh kat bangsa lain kalau xpandai. kene bljr and bljr lg ;)