" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Saturday, April 9, 2011

semakan kemasukan ke matrikulasi ; JANGAN MUDAH PERCAYA.

ok. pagi2 lagi naik angin ! aku dapat msg dari 013977**** . semakan kemasukan k mtrkulasi.. MOE MAT I/C HANTAR K 15888. lepas subuh mase tu. aku fikir, xpe ah. check guna internet ah. tp internet lembap mase tu, aku ambil langkah mudah, send msg je. dalam beberapa saat, dapat msg dari 15888. aku baca bismillah then bukak,



RM 0.20 MOE: 93041703**** 
Dukacita dimaklumkan anda tidak berjaya. 
maklumat lanjut sila layari  www.moe.gov.my


perasaan aku mase tu memang tak terkata ah. kelu kot. sebab aku lebih mengharapkan matriks dari asasi. huhu. mybe sebab aku nak tebus balik kekecewaan aku dulu kot :D  mak aku tanya " dpat tak" ak ckap tak! mybe dia fikir laman web tu tak boleh bukak. then mak aku tanya lagi. " tak boleh matriks? mustahil *A xdapat ". aku bajet cool. cool laa sangat. ye, aku tenang je. macam takde perasaan. mybe sebab aku dapat tawaran uniKL tu.


mak aku pun ada cakap, takpelah, pergi uniKL, preparation! urggghh. aku pelik jugak sebenarnya, nape aku bukak laman web kpm, ePutra, beliamuda.com. xde pun cakap pasal mende ni. so, aku anta msg kat no tu, ak syak ade orang nak kantoikan aku, kalau yang anta tu kerani pejabat ke, aku tak kesah, aku send jugak, dalam loghat klantan plak tu...


sapo ni??!! urghhhh

garang nyee, aku laa.. zati, check dah ke?

btol ke? aku check dah xdapat . sedih jgk mula2. tapi aku jumpa link, cakap 28.4 baru blh check?

ye ke? aku rase kne tipu dah. sbb bdk dapat str8 A's pun xdapat.


aiii, memang aku geram ah. kalau btol2 tak dapat mybe aku trime je offer uniKL tu ! sabor2. 





moral of the story: pastikan msg yang diterima tu dari sumber yang betol ! xD



2 comments:

rina mohamed said...

hom.gue pn TERKENA !
haha.sungguh cek ! :P

faRaH said...

haha. kejut jgk mula2 check xleh. TERKESIMA =,= . lex2. xjd deh hok tu. haha :D