" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Friday, April 15, 2011

MESIR.....should i ?

Assalamualaikum,


hello...masalah datang lagi ! hadoii, penat ah cenggini. kelmarin. dapat satu msg . tittt tiitt . from 019373 **** 


Assalamualaiku,permohonan pengajian anda ke Mesir sedang diproses. pelajar dan ibubapa dijemput untuk menghadiri taklimat pengajian ke Mesir pada 15 april 2011 ( jumaat) 10am-12pm di dewan masjid kompleks Al-Hikmah, Tanjung Mas, Jln pengkalan Chepa. keterangan lanjut rujuk http://www.aqm.my/ 


sejak bila aku apply ni? haha. memang aku ade tekan link tu... tapi mase nak send borang, takleh. aku trus blah..las2 dapat msg cmni. hmmm. mungkin ade hikmah. parents aku nampak excited.


**5 minit selepas tu..dapat msg lagi...


abah aku ! msg yang sama spt di atas. nampak tak abah aku spirit glerr tu. sampai aku dapat tau dia forward jugak dekat mak aku. nasib baik dia tak forward kat sume family aku. kot2 nak suruh bagi moral support. go ! go ! farah ! jadik doktor ! hahahaha. hiperbola melampau tuh !


bukan nak riak mahupun demand ape, result aku tak gempak malah tak sebagus abang aku. ( ye, buat perbandingan supaya aku lebih motivated lepas ni ! ) kalau aku terima pun kene guna perbelanjaan sdiri dulu ! mane nak cari duit? gadai tanah ke ape. tapi ayat abah aku ni, dengar.....



duit boleh cari. ilmu tu kita nak. orang dulu lagi susah, jual lembu, kambing semata-mata nak tanggung anak. takyah fikir pasal duit. tu kerja abah...


eiii, abah ni. tacing saya! hihi.  satu lagi, kalau aku cakap result tak gempak.


dapat 5, 6 A pun same. asal ade usaha. belajar rajin2 then same jer jadi doktornye. orang dah tak tanye " dulu awak u mane"


kali ni aku betol2 kene istikharah. nampak bebenor parents aku nak. minat sikit2 boleh pupuk. asal aku dapat     bahagiakan dorang. ceeewah. ayat abah n ma aku " kito pun x lamo dh, umur sampai 50 alah ko pghujung dah " ( mksudnye; mati itu dah dekat ) tsk. tsk. abahhhh, maaaa.. tunggu kakak jadi DOKTOR FARAH dlu ye ! :D

layakkah saya? 

kawan2, jom apply jugak ! susah jugak nak buat pilihan. betol orang cakap, jadi kanak2 lebih bahagia! aman ! xpe, usia mematangkan kita... ceewah. ZAGAZIG, tnggu sy istikharah dlu. hihi ~

6 comments:

N. artikah said...

wah..gud2..
have a best choice darl..

faRaH said...

huhu. susah2. tak taw patut trima ke tak. hmmm

Anonymous said...

dear, jom. g sano. aku join mg! haha

faRaH said...

really? i am waiting ! hahaha. abah aku siap google zagazig tu. haihhh. ni makin parah ni !!!

ain amalina said...

hanan
ak pohon etek
mok ayoh ak suruh wat medic mesir

faRaH said...

wahhh. yo? u mno nt? insyaAllah, ade rezeki buleh laa blako..