" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Tuesday, December 20, 2011

how to stop crying?

salam petang selasa readers sekalian :)
ini entry panjang...mampu nak baca?

tujuan menaip ni tidak lain tidak bukan, aku nak cakap, korang, semalam result sem 1 PASUM keluar !!!! hahaha. hancur luluh hati aku sebenarnya. cuba kawal riak sedih. aku tak mampu... aku tak mampu Ya Allah.  my tears keep rolling down. sampai bile? masyaAllah. teruknya aku. nampak sangat tak bersyukur.

sepatutnya ade 2 tests petang tu, nasib baik cancel, kalau tak aku tak boleh jawab punye. at first, aku tak tahu result dah keluar, tapi bile nak pegi makan, kaunter kat pejabat dah buka. masyaALLAH. hati aku dah tak keruan. makan nasi ayam tapi takde rase. can you imagine?

ok, one of my fren, hisham dah dapat tapi memang aku jangka die 4. a big cgrate for him. then bile aku dapat slip tu, ingat taknak tengok dulu tapi dah TERtengok. nasib baik tak rebah. kebetulan hisham ade area pejabat, paksa aku tunjuk result. tangan aku ketar, serius! ok, aku terima kenyataan ini. aku berjalan balik kolej tapi ibarat tak berpijak di bumi yang nyata (cehh). nak dekat sampai kolej, ya Allah, air mata nak keluar, farah, sila sabar. bilik dah dekat.

sampai bilik, aku rebah, ye, rebah atas katil. hehe. aku takde kekuatan nak bagitaw mak aku. kawan aku datang bilik and yeahhhh, anis got 3.89. air mata macam dah nak keluar tapi aku pujuk hati aku, then dia cakap "farah, awak ok". sori, mata aku dah tak boleh tahan. i need to cry. anis suruh aku kol mak aku tapi aku nak kol time die ade? sori laa.. tak lepas hati ni nak cakap kalau ade orang lain. tak selesa kot. lepas die keluar, aku kol. ok....maaaaaaaaa, akak mintak maaf. memang aku takleh tahan dah yang ni. mak aku pujuk, syukur laa aku xde fail. tapi hati manusia tak akan puas kan?

then, tetibe nak kol mirah, you know what, aku takleh cakap pun, menangis je, haha. truknyaa. lepas tu msg mak aku,




 saya sayang MAK saya.


aku menangis start pkul 2 lagi kot. haha. patut laa mata jadi bengkak. kekeke. hmmm, ni mungkin ramai keliling aku 4 rata. tahniah kimie, iin & azam.  tapi kimie ade bagi semagat, yeahhh classmate...

kimie teror... nnti ajar aku.


roomate aku balik kelas, aku sambung nangis lagi. Ya Allah, Ya Allah. janganlah kau tarik rezek ini. aku tahu aku tak bersyukur.. aku mula terima kenyataan, bahawa setiap ape yang berlaku ade hikmahnya kan?

aku tak cukup kuat kan? kenapa aku macam ni??? kamon farah, rezeki Allah luas.
guys, jangan jadi macam aku. heee.



p/s: jangan tanya aku berapa, kalau dah menangis teruk tu takkan 4 rata kan? sem 2 ade lagi kan? kenapa nak mengalah? bad result,but not bad enough to make me suicide. thanks PASUM, kau mengajar aku, betapa peritnya berada di bawah. tapi aku akan bangkit, INSYAALLAH.


peringat untuk diri sendiri : kejarlah kejayaan dunia, tapi akhirat jangan lupa. remind me when i am down. ajar aku nikmat hidup sebenar :) thanks mum and dad who always support me behind. moga Allah berkati hidup ini. amiin

4 comments:

rina mohamed said...

Nan ,bo jerik .sem 2 ada lagi :) jange give up .

soulleSsgirl~aman~ said...

babe, dun be sad! mgkin Allah xnk bgi skrg ni, tpi insyaAllah ntuk masa akn dtg ada lgi kn. ak pn mce xlayak je nk nsihat org lbih2 tpi please know that He has better plan for u. stay strong! chaiyok2 :D

Fatin Nabilah Ahmad Yani said...

nan, saba deh :') aku pehe prasaan mg. xpo, next sem usaha lagi. biasalah hidup, ada turun naik. insyaAllah next sem mg 4 rata :) amin .

faRaH said...

thanks semua ! insyaAllah akan terus tabah :)