" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Friday, February 22, 2013

semester 2 tahun 1 :)

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah masih dipanjangkan umur untuk menuntut ilmu. insyaAllah ilmu yang berguna untuk agama, bangsa dan negara. dah seminggu menjejakkan kaki di bumi perlis indera kayangan. panas terik ! padang pon kering kontang. minggu pertama semester 2 agak 'free' jadual. next week lab dah start . lecturer pon dah siap bincang nak buat extra class -__- xpe, insyaAllah ada kebaikannya. *positive2*

result sem 1 pun dengan rasminya terpapar di portal. ALHAMDULILLAH. Allah Maha Mendengar doa saya. walaupun tidak segempak kawan2 lain, tetapi ia cukup membuatkan saya senyum sepanjang hari :) parents saya? mungkin mengharapkan lebih dari itu, tapi saya tahu ape yang telah saya lakukan sepanjang sem lepas. semoga sem 2 lebih rajin. dan amalan kepada-Nya harus dipertingkatkan. tahajjud? insyaAllah doa2 kan.

skema nya ayat. BM aku A+ kot. haha

 so, semester 2 sidang akademik 2012/2013. 18 jam kredit. moga tidak pening2 lagi. hehe. mohon lecturer sem ni tak bagi assignments time study week lagi. mohon sangat. sobs. saya dah trauma sem lepas kene siapkan 3 assignment time study week. tapi sumenye ok. thanks Allah :)

sem ni 7 subjek termasuk KO. 1 subjek takde final exam. engineering skills. praktikal weiii. 6 jam seminggu kelasnya.

 1
 ECT111
 Kemahiran Kejuruteraan [Engineering Skills]



 2
 EET107
 Elektronik Digit I[Digital Electronics I]


 3
 EET109
 Peranti Elektronik [Electronics Devices]
 


 4
 EET110
 Asas Pengaturcaraan Komputer[Basic Computer Programming]



 5
 EQT102
 Matematik Kejuruteraan II[Engineering Mathematics II]
 


 6
 UUT122
 Kemahiran dan Teknologi Dalam Komunikasi[Skills and Technology in Communication]


 7
 UZW123
 Pandu Putri Siswi II (PPS II)[Girl Guide II (PPS II)]

hmmm. so far ok laa. kelas engineering skills tu agak fun. main2 mesin even class first aku blurr teramat sangat ape nak buat. nasib baik ade partner. haha. mak pesan " jangan bagi nampak sangat kita tak reti, jangan bagi laki je yg buat, belajar2, tak reti tanya". tapi milling machine dah tinggal kesan dekat muka. alah sikit je. hahaha. cebisan logam tu melayang.

unimap banyak laa jugak kelas praktikal. fun2. pasni buat wiring pulak. haha. see, ada hikmah aku dapat engineering kan. aku takleh bayang kalau aku dalam "MEDIC" sekarang. tersengguk-sengguk mungkin? hehe.

apapun, semua dah dirancancang dengan rapi oleh-Nya. selamat menjalani kehidupan sebagai pelajar wahai rakan2 seperjuangan tak kira jurusan ape mahupun di mana anda jua anda berada. bittaufiq wannajah :)

sekian

No comments: