" jangan kejar kejayaan, kejarlah kecemerlangan dan jangan memulun " -Ranchoddas Chamaldas Chanchad :p

Sunday, July 15, 2012

i'm electrical engineer-to-be. insyaAllah :)

Assalamualaikum.

13 julai 2012, semua budak yang lahir tahun 1993 lepasan matrik/asasi akan tertunggu-tunggu tarikh ni. termasuk aku. pagi tu around 10.30 ade orang bagitau result dah boleh check tapi aku tak xcheck pun. pergi rumah mak sedara sebab ade akikah. kawan2 duk tanye dapat mane juz cakap tak check lagi lah kan. hehe. balik dah nak maghrib, lepas mandi segala, aku relax lagi. nape ntah aku tak berminat nak check UPU bagai ni. haihh. mak semangat suruh check.

so, this :


terkejut. menangis ade sume. haha. aku manusia biase tak reti nak bersyukur. astagfirullahalazhim. so, sekarang dah terima kenyataan. mula2 dapat aku kerap mempersoalkan, kenapa electrical? kenapa UniMAP? kenapaaaaa? sob3. trustly aku menangis. haha. tak matured . nampak sangat. 

"sebenarnya Allah letak kita kat satu-satu tempat tu yang tebaik dah"-Abah :'( . should thanks both my parents, giving me inspirations. ma saya adalah mama yang terbaik buat aku. yeahh, sape tak sayang mak sendiri. die ade tepi aku mase aku nangis. haha. tak tak, tak nangis dah, farah mesti tabah !

aku sedih ade sebab sebenarnya, ade cakap " dapat UniMAP je?". takpelah, aku dah sedar sekarang, dulu kat pasum aku tak perform leklok. and aku dah anggap tu sebagai pembakar semangat sebenarnya. mane tahu every sem aku dapat dekan? ceewah. berangan. insyaAllah. who knows rite? doakan aku :) perancangan Allah lebih teratur. #SelfReminder


683 applicants with CGPA above 3.00 failed to receive any offers as they only agreed to accept options stated in their applications! -ini lagi pedih sebenarnya-

abang, aku, adik. semua ke arah engineering nampaknye. haha. aircraft maintainance, electrical, offshore. May Allah bless us. semoga dapat membalas jasa ibu bapa kami kelak :)

so, Assalamualaikum PERLIS, Assalamualaikum UniMAP, Assalamualaikum electrical :) kawan-kawan, doakan kita sama-sama berjaya ok? jazakallah. May Allah bless us.

4 comments:

Hana (Budak pasum 2010/2011) said...

Farah,hye. Saya budak pasum gak. Dapat unimap. farah jangan risau sangat pasal unimap je.. sbb ramai budak pasum kat unimap. pengalaman akak.
akak dulu sains hayat.tiba2 dapat engineering. sama mcm adik. menangis satu hari lepas dapat result.
lepas tu,akak da x kisah. akak ambil kos ni.Unimap ramai lecturer graduate dari Jepun,US,India. So, sama je kalau study universiti lain. Yang penting,mindset.
Notakaki : Sebarkan semangat budak pasum ke seluruh dunia. Hehe

Anonymous said...

https://www.facebook.com/pages/Bakal-Mahasiswa-UniMAP-Sidang-Akademik-20122013/330241037061524

faRaH said...
This comment has been removed by the author.
faRaH said...

salam. hai akak senior :) thanks2. blh bg fb akak tak? kot2 sng nk tnye itu ini :D ohh ramai rupenye ex-pasum kt uniMAP. hmm ntahlaa. dpt electrical even xmintak pun T.T ade hikmah la tu kot. ye2, ade jugak sedara kt situ, graduate from japan. ok, thanks akak, dah terima dgn redha :)